Veelgestelde vragen

Staat het antwoord op je vraag hieronder niet bij, neem dan contact met ons op.

  • Hoe kan ik me aanmelden?

    Via school, huisartsenpraktijk of rechtstreeks, door te bellen (0478 51 73 10) of mailen (info@gezinscoachvenray.nl) naar Gezinscoach Venray.

  • Voor wie zijn jullie er? Kan ik met mijn vragen bij jullie terecht?

    Bij ons kun je als ouder terecht maar ook als jongere zelf. Ook juffen en meesters kunnen ons bellen als ze vragen hebben. Soms is het voldoende als wij eenmalig advies geven. Mocht er meer nodig zijn, dan denken wij graag met je mee om te kijken of onze hulp passend voor je is. Indien dit niet het geval is zullen we samen gaan kijken wie je wel kan helpen.

  • Met welke vragen kan ik bij jullie terecht?

    Voor alle vragen rondom opvoeding en ontwikkeling van je kind, maar ook voor verschillende vaardigheidstrainingen voor je kind. We zijn graag jouw sparringpartner om samen te zoeken naar een passende oplossing voor jouw vraag.

    Voorbeelden van kwesties/vragen waarmee wij kunnen helpen:

    • Wat hoort bij welke leeftijd?
    • Ik vind het opvoeden moeilijk.
    • Hoe kan ik het beste met mijn kind omgaan?
    • Mijn kind wordt gepest!
    • Onze dochter weet niet hoe ze vriendinnetjes moet maken.
    • Onze zoon gaat niet graag naar school.
    • Wij gaan scheiden. Hoe vertellen we dat aan onze kinderen?
    • Mijn kind luistert niet.
    • Onze zoon heeft verkeerde vrienden.
    • Hoe kan ik met mijn puberzoon praten over alcohol, drugs en roken?
    • Er is veel ruzie thuis waar vooral onze jongste dochter onder lijdt.
  • Wanneer starten de trainingen?

    We proberen alle trainingen die wij in ons aanbod hebben minimaal twee keer per jaar te geven. Afhankelijk van het aantal aanmeldingen, wordt gekeken of een training eerder/later of vaker aangeboden gaat worden.

  • Ik zou graag een onderzoek voor mijn kind willen, kan dat bij jullie?

    De gezinscoaches werken preventief en voorliggend. Dat betekent dat we meekijken in jouw situatie vóórdat de problemen groter worden óf er meer nodig is (bijvoorbeeld onderzoek of een maatwerkvoorziening). Voor onderzoeken wordt samengewerkt met de jeugdconsulenten van de Gemeente Venray. Samen kunnen we dan kijken naar een passende plek voor het onderzoek en/of behandeling.

  • Waarom is er een wachttijd? En waar kan ik terecht als ik niet zo lang kan wachten?

    Als we veel aanmeldingen tegelijk krijgen, dan kan het zijn dat het even duurt voordat we je met jouw vraag kunnen helpen. Wij willen iedereen zo goed mogelijk helpen en de tijd nemen om samen aan de slag te gaan. Daardoor kunnen we niet alle nieuwe aanvragen direct in behandeling nemen. We laten altijd weten wanneer we een intake kunnen inplannen. We doen ons best om aanmeldingen zo snel mogelijk op te pakken.

    Als het lastig is om zo lang te wachten, dan kun je altijd contact met ons opnemen. Zodat we samen een passende oplossing kunnen vinden.

  • Wie werken er in het gezinscoachteam?

    Het gezinscoachteam is een samenwerkingsverband tussen Synthese, en MEE de Meent Groep. Zo kunnen we breed kijken naar vragen die bij ons binnenkomen en kunnen we jou zo optimaal mogelijk ondersteunen waar nodig is.

    Meer weten over ons team? Klik hier!

  • Werken jullie bij de gemeente?

    Het gezinscoachteam werkt niet bij de gemeente. Het is een samenwerkingsverband tussen Synthese en MEE. Wij werken dus niet bij de gemeente Venray, maar we werken wel vaker sámen met de Gemeente Venray. Uiteraard alleen in overleg met ouders indien wenselijk.

  • Moet ik betalen voor hulpverlening van de gezinscoaches?

    Nee, hulpverlening vanuit het gezinscoachteam is gratis voor ouders en hun kinderen.

  • Waar kan ik terecht als ik een klacht heb?

    Mocht de hulpverlening anders gelopen zijn dan verwacht en wilt u een klacht indienen? Dan kunt u terecht bij de coördinator van het gezinscoachteam Moniek Bouwmans.

    Haar e-mailadres is m.bouwmans@gezinscoachvenray.nl